Friday, January 27, 2012

KEMASKINI: BINTANG BERSAING SENGIT DALAM UNDIAN KATEGORI ONLINE!




Baru dua minggu pengundian pusingan akhir Kategori Online diumumkan, dan kami mendapat banyak respon serta undian.

Lebih kurang 60,000 undian telah dibuat setakat ini dalam lima kategori - Artis Lelaki Paling Popular Online, Artis Wanita Paling Popular Online, Artis/Selebriti Asia Paling Popular Online, Artis Lelaki Anggun Bergaya dan Artis Wanita Anggun Bergaya.
Ramai di laman Facebook kami menyatakan rasa terperanjat dan teruja dengan keunggulan Ziana Zain yang masih popular walaupun dalam media baru. Ziana bersaing sengit dengan Stacy - yang mempunyai kehadiran penyokong online yang tegar - dan Lisa Surihani, satu-satunya pelakon wanita yang masuk tersenarai. Hanya beberapa puluh undian memisahkan mereka, manakala dua lagi calon - Shila Amzah dan Nera, mula mengumpul lebih banyak undian sejak diberitahu mereka sedikit ketinggalan di laman Facebook semalam.

Keadaan juga sengit dalam kategori Artis Lelaki Paling Popular Online pula, Faizal Tahir, Aaron Aziz dan Zizan Raja Lawak menduduki tiga tempat teratas setakat ini, manakala Akim dan Johan Raja Lawak hanya ketinggalan sedikit di belakang.

Sementara itu, dalam kategori Artis/Selebriti Asia Paling Popular, dapat dilihat yang pola pengundian semasa pusingan satu dan dua diulang kembali. Pada undian online pusingan pertama, Maher Zain mengungguli carta dan pada pusingan kedua, Super Junior menunjukkan taring. Sekarang, pada pusingan akhir, tiga teratas adalah Maher Zain, Super Junior dan 2PM. Mampukah K-Pop menewaskan fenomena Maher Zain? Semuanya di tangan peminat yang mengundi setiap hari.

Adi Putra sekarang berada setara dengan Shahezy Sam dalam kategori Artis Lelaki Anggun Bergaya, diikuti rapat oleh Aznil Hj Nawawi, Shah Jaszle dan Anuar Zain. Dalam kategori Artis Wanita Anggun Bergaya pula, Ziana Zain sekali lagi membuktikan popularitinya yang tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas. Ziana bersaing sengit dengan Erra Fazira - membawa bait-bait Sembilu, kepada yang sudah berumur dan ingat filem itu - dan Fazura, Nora Danish dan Yuna.

Apapun, sememangnya sukar diramal, siapa akan menang dan dengan tempoh pengundian sehingga Mac nanti, ternyata mana-mana calon berpeluang untuk mengungguli kategori masing-masing. Yang nyata, undian peminat sahaja yang mampu menentukan siapa menang dan siapa terpinggir.

6 comments:

AzwanAsman said...
This comment has been removed by the author.
AzwanAsman said...

I Hope Stacy will win!! CAIYOK stacy!!!

AzwanAsman said...

I Hope Stacy will win!! CAIYOK stacy!!!

fadzil rezza said...

stacy forever...

Yan Fazreyani said...

SABAH love u stacy.. aja-aja fighting :)

Unknown said...

Ziana zain 4eva...diva segala diva artis malaysia